Bohužel z mého pohledu je islám netolerantní víra..Pro představu nezasvěcených - v tomto tématu tedy pohled na ženy a jejich práva, úctu...
Hřích, který má určen přesný trest, je cizoložství (ziná´). Trestem má být sto ran bičem oběma viníkům a zákaz vstupu do manželství s věřícím (změkčeno možností pokání). Druhý chalífa Umar tvrdil, že slyšel Mohameda recitovat verše o kamenování, nicméně nakonec se nechal přesvědčit, že se mýlil a v koránu se nic takového neobjevilo ( přesto dodones praktikováno ). Korán požaduje čtyři svědky nevěry, čehož je obtížné dosáhnout. To je si opět samovolně změkčili - možností samotného svědectví manžela, pokud bude pětkrát přísahat, nicméně dle pravideů to není platné, pokud bude manželka pětkrát přísahat, že to není pravda ( také nedodržováno ).
Co se týče postavení žen v islámském právu, žena stojí o stupeň níže, než muž, což je ve vysvětleno tím, že muž ji živí, chrání a stará se o ni. Tento verš v Koránu ovšem také obsahuje drsnější část: „A ty, jejichž neposlušnosti se obáváte, varujte a vykažte jim místa na spaní a bijte je! Jestliže vás však jsou poslušny, nevyhledávejte proti nim důvody. …“ . Bití žen je bohužel velmi častá praxe v muslimském světě ( tím si nikterak nedovolím tvrdit, že je to tak všude ).
Oproti minulosti je postavení žen výrazně posíleno.Nicméně nerovné postavení žen především v manželství zůstává, svědectví ženy má také jen poloviční hodnotu co svědectví muže. Korán velice podrobně rozebírá dědické podíly a i zde jsou ženy značně znevýhodněné. Všichni synové sice mají dědit rovné podíly a dědí i dcery, ale vdovy jsou z dědictví vyloučeny. Na druhou stranu je uváděno, že umírající musí svou manželku zaopatřit. Ženy jsou v mnoha verších vybízeny k cudnosti.Korán je vybízí, aby „řitahovaly k sobě závoje své“, což je fundamentalisty interpretováno jako výzva k zahalování obličejů. Pravým význam je ale výzva k nenošení otevřených vyzývavých šatů, zahalování je výmyslem až pozdějších dob. Ve stejném smyslu ostatně hovoří i jiné verše, které doporučují zahalování ňader.
Korán nijak zvlášť neřeší homosexualitu. Několik negativních narážek lze najít pouze ve vyprávění o Lotovi a Sodomě a Gomoře.
Zahalené ženy mi nevadí, nemám s tím problém - několik muslimských zemí jsem navštívila a připadá mi naprosto automatické, že nechodím v minisukni pod zadek, pupkem venku apd. Nechodím zahalená od hlavy, ale ať navštívím jakoukoliv zemi respektuji její historii, tradice a zvyky. Pokud by mě to obtěžovalo, vyberu si jinou zemi, kde se toto neočekává...
„rosazování nikábu není tradiční islámská praxe. Je to pouštní praxe, která patří do jiného století a do jiného světa.“
Nicméně s čím nesouhlasím je skutečně převádění těchto zvyků do západních zemí a tvrdé dožadování ,, tolerantnosti,,. Stačí si něco přečíst ( místo nejprodávanějšího deníku Blesku ) o Německu, Anglii, Francii apd...
Zde k tématu zahalování žen - pro představu :
Některé britské školy nařizují žákyním nosit islámský závoj.Stovky dívek ve Velké Británii jsou nuceny zahalovat se ve škole islámským závojem. Povinné zahalování zavedly již tři střední školy. Žákyním nařizují nosit burku dokonce i mimo prostory školy.Škola Madani ve školních pravidlech uvádí: „Školní uniformy podléhájí islámskému kodexu oblékání. Oděv určený mimo školu sestává z černé burky a nikábu.“ Řád školy rovněž upozorňuje, že porušení bude „náležitě potrestáno“. Rodičům pak škola ukládá zákaz pouštět na veřejnost jakékoliv informace o studentkách bez souhlasu školy. Výuka historie byla školou omezena na islámskou historii.Obdobně je na tom i škola Jamea Al Kauthar, kde má 400 studentek kromě povinného zahalování zakázáno upravovat si obočí, skracovat si vlasy a řadu dalších.
Jak zde někdo psal - ano v Turecku je jeden kostel, ale je třeba napsat, že věřící do něj jsou vpuštěni pouze v určité hodiny...Také je třeba zajet daleko za hranice Bodrumu, Alanye a podobných letovisek, která jsou Evropská a turistická by´t mají mešity...NA pravý venkov, podívat se na tradiční život...Je úplně jiný a odlišný...
A Egypt ? Krátce z historie: V prvních stoletích po Kristu byl Egypt převážně křesťanskou zemí a významným centrem křesťanského vzdělávání. Nicméně od islámské invaze v roce 639 n.l. převládlo v Egyptě muslimské právo a náboženství. Káhira byla jako nové hlavní město založena v roce 969, kdy byla země dobyta Gawharem al-Siqilli (není bez zajímavosti, že to byl mameluk ze Sicílie, etnický Řek). I přes staletí pronásledování a diskriminace koptské křesťanské církve se zde křesťané udrželi jako významná menšina.
Přesto, že křesťanství je nejstarší náboženské společenství v zemi, je egyptskou ústavou preferován islám a křesťané jsou považováni za občany druhé třídy (přes popírání tohoto stavu politickou reprezentací Egypta) a jsou často diskriminováni v oblasti vzdělávání a zaměstnanosti. Egyptská ústava sice zaručuje svobodu náboženské konverze, muslimové obrácení ke křesťanství nemají možnost změnit své náboženství nebo jména na svých identifikačních kartách. Bez umožnění provedení této změny jsou křesťanské ženy úřady pokládány za muslimky a nemohou si vzít křesťanské muže. Děti z takto určených muslimských rodin (i když jsou ve skutečnosti křesťanské) jsou vzdělávány jako muslimové, a těm s islámskými jmény je běžně policií zakazováno navštěvovat kostely. V důsledku toho mají křesťané často zfalšované ID karty, pak jim ale hrozí trestní stíhání za falšování vládních dokumentů. Naproti tomu křesťané, kteří konvertují k islámu, smějí bez obtíží změnit své ID karty.
Egyptští křesťané mají opakovaně problémy, když chtějí budovat a opravovat církevní stavby.Vláda odmítá udělit pro jejich kostely stavební povolení.
Dalším vážným problémem křesťanů v Egyptě jsou únosy a znásilňování křesťanských dívek, které jsou často pak nuceny provdat se za muslimy (i za ty, kteří je znásilnili).
Příklady perzekuce křesťanů v Egyptě :
R.... 17tiletá křesťanka z Al-Fayoum: Zdrogována, unesena, znásilněna, přinucena konvertovat na islám, násilně provdána.
J.... 19tiletá křesťanka z Káhiry: Unesená, znásilněná, obřezána, přinucena konvertovat na islám, násilně provdána.
M.... 15tiletá křesťanka z El Menya: Znásilněním přivedena do jiného stavu, po porodu přinucena konvertovat na islám, fyzicky týrána, násilně provdána, zdrogována a donucena k prostituci.
Správní soud v Egyptě 30. března zamítl žádost podanou matkou patnáctiletých koptských dvojčat, Maria a Andrewa. Camilia Lutfi obvinila ministra vnitra a ředitele úřadu pro občanské záležitosti z toho, že odmítli chlapcům na rodných listech znovu uvést křesťanské vyznání. (Na rodné listy Maria a Andrewa bylo po otcově konverzi v roce 2005 dodatečně doplněno vyznání muslimské.) Camilia usiluje o uvedení rodných listů do původního stavu, neboť jim v červnu bude 16 let a dostanou identifikační kartu. Obává se, že pokud jim úřady vystaví identifikační kartu s muslimským vyznáním, v případě žádosti o změnu, která by odrážela jejich křesťanské vyznání, budou považováni za odpadlíky. Mario s Andrewem byli údajně rozhodnutím nesmírně zklamáni a prohlásili „k víře není možné nikoho nutit násilím, chceme zůstat křesťany, nechceme se stát muslimy“. (Zdroj: Assyrian International News Agency)
Prosinec 2010
Křesťané v malé osadě na jihu Egypta musejí začít budovat své životy a domovy znovu od začátku, poté co stovky muslimů v reakci na neověřené zprávy o romantickém vztahu mezi místním křesťanem a muslimkou zcela vyplenily celou vesnici (útočníci vypalovali domy a provozovny firem). V osadě Al-Nawahid v guvernorátu Qena, 454 kilometrů jižně od Káhiry, bylo poškozeno nebo zcela zničeno nejméně 23 domů a celá řada firem, ve všech případech se jednalo o majetek patřící křesťanům.
Leden 2011
poslední násilí případ muslimů vůči křesťanům v Egyptě – výbuch bomby v automobilu zaparkovaném před kostelem v Alexandrii, který počátkem ledna usmrtil 21 křesťanů – je naší veřejnosti dobře znám.
Troufám si říct, že jsem tolerantní člověk a nevadí mi žádné náboženství a žádná tradice...Ale nesmí být ..vnucována,,. A o tom, že se ženy v muslimských zemích zahalují dobrovolně a s radostí si troufám pochybovat..Spíše jim nic jiného v nezbývá a mnohdy nic jiného neznají..Je třeba brát v potaz velice běžnou negramotnost a tedy i rozvoj inteligence, nebo myšlení samotného...
Apropo tuším, že ve Francii již zakázali zahalování obličeje ve školách na úřadech a podobně, což zvedlo velkou nevoli v řadách přistěhovalců...
Fakt je takový, že pokud chci žít v cizí zemi, ona mě přijme a dovolí mi to, pak by má snaha měla být se asimilovat...