Chtěla bych se s vámi podělit o svou zkušenost s Aukrem, to je totiž jediné co mohu, dělat. Varovat ostatní.

Ochrana kupujícího je podvod. Žádná neexistuje! Nakupování na Aukru je totéž, jako na kdejakém ničím neručeném internetovém bazaru. Dokonce, jak jsem z vlastní zkušenosti zjistila, i orientace podle komentářů je zavádějící.

Na Aukru jsem byla okradena při nákupu mobilu, platila jsem přes PayU (naivně jsem si myslela, že mě to jistí). Po 7 dnech jsem podala spor ohledně nákupu mobilu, protože prodejce se mnou nekomunikoval a mobil neposlal. 8 den jsem mu dala negativní komentář. První reakce od prodejce nastala až 11 dní po zaplacení, mezi tím se prodejce každý den přihlašoval na Aukro účet. Napsal, že byl v nemocnici a mobil odesílá. Zajímavé na tom je, že to psal muž, který se ani nepředstavil a účet byl přitom na ženu.

Když jsem šla na poštu už s jasným podezřením, žádala jsem pošťačku, zda mohu otevření balíčku provést před ní pro případnou evidenci a svědectví. Pošťačka mi řekla, že toto je možné pouze, když je balík poškozen a že pošta splnila svůj úkol balík doručit, víc není v povinnosti pošty.

Mobil tam byl a chvíli fungoval, tak jsem stáhla negativní komentář. Jenže po 1 hodině používání přestal mobil fungovat, prostě rozbitý šmejd. Tak jsem psala prodejci, ten mi napsal, že jsem si ho rozbila sama, že se mnou nehodlá nic řešit a napsal mi ještě k tomu nějaké peprné urážky.

Podala jsem tudíž nový spor na Aurko pro neshodu předmětu s popisem. Během 7 dní zase žádná reakce, po 7 dnech jsem předala spor Adminům. Jenže co se nestalo. Aukro mi napsalo, že dává prodejci ještě 3 dny na reakci! No to už jsem věděla, že peníze nedostanu. K čemu tedy sloužilo těch 7 dní?

Následně mi Aurko napsalo, že jim prodejce psal, že zboží poslal v pořádku a že chce zůstat nestranné, že je to slovo proti slovu. Mé argumenty a celé prodejcovo podivné chování i to, že účet využívá úplně někdo jiný, nebrali v potaz. Prý se mám obrátit na policii a nechat si vypracovat soudní posudek (ten je v řádů tisíců korun), kdo mobil poškodil.

Když jsem Aukru psala, že vlastně žádnou ochranu neposkytují i když dávají veřejný příslib a už jejich služby nadále využívat nebudu, ale že bych minimálně ocenila, aby můj negativní komentář prodejci vrátili, či mi umožnili napsat nový, tak mi přišla odpověď, že AUKRO NEMÁ MOŽNOST NIJAK ZASAHOVAT DO KOMENTÁŘŮ! Takže člověk, který mě okradl má 100% pozitivní komentářů a na Aukru může prodávat dál.

Takže asi tak, jejich veřejný příslib je klamavý, v podmínkám mají dodatek o rozhodnutí soudu a že pak by měl člověk nárok na vrácení peněz. Ale v praxi je to tak, že nikdo nic nedostane, jim jde jen o provize, nikomu nic nevrací, zloděje tam nechávají prodávat dál se 100% pozitivními komentáři. Nejen, že na Aukro se to podvodníky hemží, Aurko je záměrně nechá obchodovat, kvůli vlastním provizím.

Vzhledem k tomu, že často nakupuji na různých světových portálech v Číně a Usa, Německu, a sem tam se problém také vyskytne, mám totálně odlišnou zkušenost, jak se věci řeší. Rozhodně ne tímto způsobem!

Závěrem má rada zní, klidně si nakupujte na Aukru, ale zapomeňte na to, že vás platba PayU ochrání.

Mám bohužel ještě jednu zkušenost s Aukrem a to tuto.
Několikrát se mi stalo, že jsem něco vyhledávala na Aukru a ten den mi volal na můj mobil někdo, kdo nabízel službu, nebo produkt dost spjatou s tímto mým vyhledáváním. Náhoda? Možná. A možná také ne!

A ještě poslední dodatek. Bezpečností informační úřad varoval, aby lidé neposílali okopírované své doklady internetovým portálům. Přesto to Aurko při ztrátě hesla požaduje. Proč si na tom tolik trvá? Aby chránil lidi? Jen berte na vědomí, že na takto ofocené doklady se dá vzít i půjčka a dělat jiné podvody.

arrow
profile_image
farahh
od 22. 7. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Zajímavé...sama na aukru prodávám a kupuji roky a ještě se mi nic takového nestalo. Pravda, nikdy bych tam nekoupila elektroniku, mobil apod.
Ale všechny nákupy hader, bot, kosmetiky, nábytku, záclon, ledničky apod. byly OK. Jen to chce být ostražitý, důkladně si pročíst komentáře, případně se přímo zeptat na zkušenosti kupujícího z realizovaných nákupů.

Reaguji na farahh: Tak doufej, že žádný problém mít nebudeš, protože ho Aukro bude asi řešit stejně jako u mě.
Do této doby jsem si myslela, že komentáře o něčem vypovídají, takže jsem neměla potřebu kontaktovat uživatele, kteří od prodejce kupovali přede mnou.

arrow
profile_image
farahh
od 22. 7. 2012
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Reaguji na aloki: nečekám, že někdo za mě bude něco prověřovat...a vůbec ne bazarový server

arrow
Neprodává v Bazaru

Mám bohužel ještě jednu zkušenost s Aukrem a to tuto.
Několikrát se mi stalo, že jsem něco vyhledávala na Aukru a ten den mi volal na můj mobil někdo, kdo nabízel službu, nebo produkt dost spjatou s tímto mým vyhledáváním. Náhoda? Možná. A možná také ne!

Na Aukru prodávám a nakupuji celkem často,ale nikdy se mě něco takového nestalo.

Měla jsem na aukru problém jak s prodávajícím,tak nakupujícím,aukro tým vždy ihned zafungoval a snažil se spor řešit.Pravdou je,že ve finále to bylo spíše na slušnosti mé a nebo opačné strany,ale nám se to vyřešit podařilo.Auro se i zajímalo,jak vše dopadlo.

Osobně bych ale elektroniku na takovém portále nekupovala,to bych měla strach.Nicméně je to pech A prodávající nemá žádné negativy?

Reaguji na farahh: Ale tento bazarový server dává veřejný příslib ochrany kupujícímu, oproti ostatním bazarům. Už jsem nějaké problémy řešila i v zahraničí a tam to proběhlo celé jinak, úplně jiný přístup, takže mám s čím srovnávat.

Proč dává příslib? Aby ho lidé využívali i nadále a nevyužívali jiné servery! Je to jejich závazek. Jenže v podmínkách mají, co je nutné ke splnění tohoto závazku a na to se většina lidí prostě vykašle. Mě se to také finančně nevyplatí dělat si posudek.

Reaguji na SOLU:
Prodávající má 100% pozitivní komentáře i ted.

Nepamatuji si vše, ale s jistotou vím, že když jsem hledala něco kolem satelitní televize, zadávala výrazi jako satelitní reciver, decart, CS LINK, Skylink a podobné, tak mi o hodinu později volala nějaká firma nabízející satelitní televizi.

arrow
Neprodává v Bazaru

Cituji aloki: Prodávající má 100% pozitivní komentáře i ted.

Pokud má komentářů hodně,tak se obávám,že Aukro bude spíše nakloněnu k němu....a nechá to opravdu jen na něm.

já na aukru tady dost prodávám a kupuji, ale je fakt, že je to vždy tak 50 na 50, ta věc většinou vypadá jinak apod. Jednou jsem měla problém, že mi byl zaslán fotoaparát (starý lomo), který měl být funkční, ale nebyl, dala sem negativ a paní dala mně a to bylo asi tak všechno..peníze se mi nevrátily...ale zas mám i opačnou zkušenost, že jsem posílala nový svetr, paní mi psala, že je úplně žmolkatý apod. řekla sem jí, ať mi pošle foto, že jí vrátím všechny peníze - její reakce byla, že to radši vyhodí do koše

takže jako ono je to těžké, třeba ten telefon mohl být opravdu funkční a pán nemusel o ničem vědět, ale taky to mohl být úmysl, těžko říct, a o kolik si přišla? nejde to nechat opravit za nějakou rozumnou cenu?

Komentářů má málo, asi 40.

Ale vemte si, že vám někdo pošle cihly, a bude tvrdit, že poslal, co měl. To bude slovo proti slovu. Když půjdete na policii, tak to bude stále slovo proti slovu a peníze nedostanete.

arrow
Neprodává v Bazaru

Cituji aloki: Ale vemte si, že vám někdo pošle cihly, a bude tvrdit, že poslal, co měl. To bude slovo proti slovu. Když půjdete na policii, tak to bude stále slovo proti slovu a peníze nedostanete

No to je bohužel riziko nákupu na bazaru
Je to nepříjemná situace,ale překvapuje mě,že se teda nechová moc vstřícně,když má kladné komenty.nenavrhl žádné jiné řešení?

Reaguji na SOLU: Vždyt na mě prvních 11 po zaplacení neragoval a přihlašoval se na aukro. Pak když jsem mu o problému psala, tak okamžite napsal, že jsem to udělala já a urážel mě. Bůh ví, jestli to je vůbec jeho účet, když mi psal chlap a přitom je to účet ženy.

Reaguji na littleL: Nepřišla jsem o moc peněz, něco přes tisícovku. Opravovat to nemá smysl, ani nevím co s tím je.

Holky téma uzavírám, jen jsem prostě chtěla informovat co nejvíce lidí, aby ochranu Aukra a vrácení peněz nebrali jako samozřejmost.

Jen dodávám, že zamozřejmě si sem můžete psát co chcete, tím uzavírám téma jen myslím to, že už nebudu odpovídat, musím se jít věnovat něčemu jinému.

Ta Pa a at máte lepší nákupi než já

Nakupuji sice na Aukru občas, ale mám jen tu nejlepší zkušenost.

Nevím co vlastně čekáš, že Aukro uděláš. Oni chrání kupující, aby zboží dostali, ale jinak tě chránit v podstatě nemohou. Nebo čekáš, že přijdou k tobě domů a zkontrolují stav zboží? Zboží ti přišlo a pokud porouchané, tak to řeš s prodejcem, ale on má určitou lhůtu na to, většinou 30 dní, tak nemůžeš čekat zázraky ze dne na den Jinak mi přijdeš, že aukru křivdíš a sama nechápeš jak má ta bezpečnost probíhat a co co znamená. Překrucuješ pojmy a pak tu dochází k nedorozumění. Jinak PayU tě chrání, když pošleš peníze a zboží ti nepřijde, tak že dostaneš peníze zpět, ale nemůžeš chtít peníze zpět, když zboží máš... sice porouchané, ale máš. Jinak být tebou s mobilem bych šla do opravny a uvidíš. třeba předtím fungoval v pohodě, ale porouchal se cestou, za což může pošta, nikoli prodávající!

Toto je sám o sobě dost zapeklitý případ a ani ty nemůžeš vědět, kde a jak se mobil porouchal. Proto nechápu jak vůbec můžeš osočovat aukro, postupovalo naprosto dle podmínek. Jejich postupy se i dají dohledat mezi podmínkami. Být tebou řeším to s policií jak ti radili...

Reaguji na Minnies:
Jinak PayU tě chrání, když pošleš peníze a zboží ti nepřijde, tak že dostaneš peníze zpět, ale nemůžeš chtít peníze zpět, když zboží máš... sice porouchané, ale máš.

Viz.
Provozovatel prostřednictvím Programu ochrany kupujících umožňuje, aby Kupující požádal o náhradu v případech, kdy:

a) Kupující zaplatil za Zboží, ale neobdržel jej;
b) Kupující obdržel Zboží v rozporu s uzavřenou smlouvou, a jehož hodnota je výrazně nižší, než vyplývá z popisu Zboží.

Reaguji na aloki: Ale ty jsi dostala zboží přesně podle popisu, nižší hodnotu nemá. Jen se zřejmě cestou rozbilo, ale nemáš jistotu, kdo to zboží rozbil o to jde. PayU jedná dobře, smlouva byla uzavřena na zboží xy a ty jsi dostala zboží xy, takže je vše "v pořádku" o tom, že je zboží xy v nepořádku o to se ale už nestará payU nýbrž prodávající společně s kupujícím. Jak ty víš, že za porouchání může prodávající a ne nikdo jiný, hm? Navíc já být prodávající a poslat mobil v pořádku a někdo mi tvrdil, že nefunguje, tak bych se také bránila, a myslela bych si, že chce kupující na mě ušít nějaký podvod a vylákat ze mě peníze. Musíš to brát z této strany. Problém je zřejmě někdy mezi prodávajícím a poštou, aukro ani payU za to nemůže, tak nechápu proč na ně házíš BEZDŮVODNĚ špínu.. Oni nepochybily jednají dle předpisů a podmínek

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené