Naskytla se mi tato práce. Může být označována i jako - Dekoratér, Visual merchandiser, Kreativec. Jde v podstatě o to určovat jakýsi systém, image v prodejně (např. vizuál výloh, prezentace oděvů), naučit to vše prodavačky, aby to dodržovaly a jely podle mého...
S textilem jsem zatím dělala jen chvilku a to brigádně. Přesto si myslím, že určitě mám smysl pro utváření něčeho takového, mám cit pro barvy a určitou stylizaci.
I tak mě ale zajímá, jestli se tu najde někdo s tímto zaměstnáním nebo alespoň se zaměstnáním, které se tomu alespoň malinko přibližuje, aby mi třeba i pomohl v začátcích, dal pár rad, sdělil své postřehy, tipy, triky, kde bere nápady, jak se zdokonaluje, jestli sleduje i ostatní prodejny a čerpá z nich a tak

Věřím, že na to mám. Jen do toho chci správně vplout ... být připravená.

Já si takto přivydělávala formou brigády na střední, to už bude takových 8-9 let nazpět. Měla jsem na starost 3 obchody (2 v centru Brna a 1 v OC) se značkovým textilem (volnočasové, jeansové oblečení + klasická konfekce). Na tu práci vzpomínám strašně ráda, byla sice mizerně placená, i když co bych jako studentka ještě nechtěla - tenkrát bych do toho šla snad i zadarmo.

Mým úkolem bylo roztřídit nově dovezené kolekce tak, aby obchod působil reprezentativně, přehledně a aby se prodávalo to, co se prodat mělo. Často jsme hýbali s pojízdnými regály a nastavovali různě zrcadla, měnili ramínka, takže to byla docela makačka. Dekorovala jsem výlohy, vitríny, oblékala figuríny, busty, zadávala firmám výrobu grafiky.
Inspiraci jsem hledala všude možně: na veletrzích, při návštěvě zahraničí, v časopisech, něco jsem obšlehla z jiných českých prodejen, podotýkám, že tenkrát byla jiná doba. Majitelka byla dost držgršle, takže chtěla hodně muziky za málo peněz, jak jinak že. Nehrozilo mi nějaké velké finanční rozšoupnutí, takže i to vymýšlení něčeho neotřelého dost často bolelo.

Ale práce pro fashion maniaka, jako jsem já, to byla skvělá. Tak a právě jsem zamáčkla slzu.

taky jsem pracoval pro jednu firmu co je téměř v každém OC jako VM ve Visual departmentu
bylo to skvělé... kreativní pracovní náplň,volná pracovní doba,příprava kampaní
Nikdy to tedy asi nebude přímo jen v tvé režii pokud nejsi na pozici Senior ale budeš mít určitě základní standardy a zbytek je na tobě,prodavačky to učit taky nebudeš ty jsou tam max. od toho aby se toho držely a vracely zboží tam kam ho ty momentálně jako VM umístíš ale stěny stojany budeš tvořit ty.
já se inspiroval téměř všude i to jaký ubrus ležel na stole v restauraci jaké barvy na vzoru byly, nebo třeba jednou u stánku jak prodávají zmrzliny byly vedle sebe zmrzliny v barvách tak dokonale že jsem to hned použil na propozice pro figuríny
někdy jsem měl pocit syndromu vyhoření protože nápady nesypeš denně z rukávu ale hodně pomůže vnímat vše kolem sebe a čerpat z toho inspiraci fotit kreslit si dělat si poznámky atd

Mám výtvarné vzdělání i slušnou praxi v oboru scénografie a VM jsem provozovala docela dost dlouhou dobu. Byla to bomba - zejména mne bavilo přetvářet celou prostorovou image - troufám si říct, že jsem byla jedna z nejlepších a podle toho jsem byla hodnocena. Čerpala jsem z každého detailu kolem sebe (někteří ani nechápali jaký mám pozorovací talent a naprosto dokonalou fotografickou paměť) - dělala jsem z obyčejných věcí neobyčejné a líbivé - pracovala jsem i v zahraničí a zúčastňovala se jakéhokoli klání o nej vizuall.
A vyhrávala.
Mohu jen poradit, že je vše v rukách, dobrém vkusu, hlavě - fantazii a myšlení se nebát. A taky umění obhajoby proč je to takhle a ne jinak. Samozřejmostí byl ale i dobrý tým, na který se dalo spolehnout. Prodej a zájem byl stimul k dalším aktivitám. Neříkám, že nenastala tvůrčí krize, ale byl to můj problém - prostě mě neustálé cestování a organizování časem unavilo. Držím palce...

Reaguji na avaa:
To zní moc hezky

Já si tuhle práci dovedu představit v normálních obchodech např. v obchodních centrech, buticích apod., ale já dostanu na starost prodejny, s kterýma se z mého pohledu bude strašně špatně pracovat. Přidávám pro ukázku dvě fotky. Jsou to takové halové, skladové, nevzhledné prostory. Už jen to by mě jako zákazníka odrazovalo. Myslím, že nebudu mít až takovou možnost změnit to celé od základu, ale jak tak na to koukám, tak nevím nevím ...

(2. obrázek je jen pro lepší představu vzhledu prodejny, tam už nejspíš nějakej vm zafungoval)

gt.jpg

Nepojmenovane_1.jpg

Ještě by mě zajímalo, jestli máte tipy na nějaké počítačové programy - nejlépe volně stažitelné, pro začátek . Tipy na knihy atd. atd. atd.

klasika, téměř outletová nabídka zboží - zde se o orig. image nedá fakt moc uvažovat. Ráda jsem vycházela z industriálních prostor - výhoda je velký objem plochy a době poplatný kov, konstrukce (lze použít i na stojanech atd..), v lepším případě ještě skla, světla apod.
Je to hodně omleté, ale budiž. Je to výzva, ale pokud si zkusíte a "ohmatáte" změnu a budete spokojená, jste myslím na dobré cestě. Ale je to ještě hodně práce.
P.S. Já bych v těchto prostorech začala "od gruntu"

arrow
profile_image
Šulínek
od 3. 3. 2010
Poslat SZ
Nemá galerii obrázků

Neprodává v Bazaru

Chtěla jsems e zeptat kde jste tuhle práci sehnaly? miluju modu a všechno kolem ní a moc bych byla ráda kdybyste mi poradily. A prosím co je to to VM? Děkuji

Cituji Šulínek: A prosím co je to to VM?

visual merchandising/merchandiser

A co nějaké knihy? Nejlépe v češtině. Měli byste nějaké tipy? Na internetu nacházím jen samé v angličtině.

Obnovuji diskuzi a prosím nové informace, má někdo zkušenosti?

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.

 
PŘEČTĚTE SI TAKÉ

Toto téma jsem založil/a, mohu ho tedy otevřít.
Své téma uzavírejte vždy (!) po úspěšném prodeji v Bazaru. Děkujeme!
Příspěvky
| smazat označené