To Tap: Alternativní parfumerie, která okouzlila Brňany

Na začátku stála myšlenka dopřát zákazníkům i ty nejluxusnější parfémy za přijatelné ceny. Mladý pár z Brna se proto rozhodl otevřít parfumerii, kde budou zákazníci vybírat čichem a nikoliv podle značky a vzhledu flakónku. A zabralo to.

Úspěšnou parfumerii To Tap otevřeli partneři Michaela Kučerová a Lukáš Hrbáček v roce 2016 v samém centru Brna, na Svoboďáku. Hnalo je jasné poslání, umožnit každému vybrat si tu pravou vůni za přijatelnou cenu.

zoom

?Inspirovali jsme se před léty na dovolené, kde jsme čirou náhodou vstoupili do malého obchůdku s parfémy, které nebyly pojmenované, ale očíslované,? vysvětluje Michaela. ?Prodavačka nám vysvětlila, že její zákazníci se díky tomu nenechají nalákat reklamou nebo luxusní značkou. Takže si koupí jen to, co jim doopravdy voní a nejvíce k nim sedí,? doplňuje Lukáš. 

Oba partneři si v obchůdku vybrali jednu voňavku a zaplatili dohromady méně než tisíc korun. Svou voňavku si rychle oblíbili, překvapila je i intenzitou vůně, která byla na neznačkovou voňavku nečekaně silná a dlouho trvající. Začali hledat, zdali podobný obchod nenajdou i v Česku, ale neuspěli.

Otevřeme si vlastní parfumerii

Lukáš a Michaela se rozhodli jít do toho sami. Nejdříve kontaktovali obchůdek v západní Evropě a domluvili se na spolupráci. Štěstí se partnerů drželo i při hledání vhodného prostoru pro obchůdek ? stačila krátká procházka po městě a vhodný prostor našli hned, na náměstí Svobody v centru Brna. Pak teprve přišla ta nejnáročnější část. Jaký zvolit design obchodu a jak to celé bude vypadat. 

?Chtěli jsme být hodně netradiční a originální, proto jsme klasické police vyměnili za dřevěné trámy se sítí a mřížemi. To, že být originální je dost technicky náročné, jsme se dozvěděli až za pochodu,? směje se Michala. 

Plánování zabralo více než měsíc a samotná realizace také ? obchod s názvem To Tap majitelé slavnostně otevřeli 25. listopadu 2016 a sami byli zvědaví, jakou reakci tento projekt vzbudí.  

Žádné žebříčky, vybíráme čichem

V minulosti bylo běžné, že si svoji voňavku lidé vybírají podle vůně a ne podle žebříčků, značek a popularity. V To Tap se proto jednotlivé vůně rozlévají do designově stejných flakónků o třech velikostech 10 ml (149 Kč), 30 ml (339 Kč) a 50 ml (399 Kč). Cena se vždy odvíjí od množství, bez ohledu na to, o jakou voňavku se jedná. Na prodejně si každý zákazník očichá vůně a vybere si tu, která ho zaujme. Lukáš s Michaelou jsou ale kdykoliv připravení pomoci ? tak, aby každý odešel s vůní, která mu opravdu sedne. Jednotlivé vůně obsahují 15-18 % vonných olejů, což znamená, že se nachází na mezistupni mezi parfémovanými vodami a parfémy. Protože jednotlivé vůně jsou inspirované známými vůněmi, i těmi nejluxusnějšími, které jsou za normálních okolností velmi drahé, úspěch na sebe nenechal dlouho čekat.

?Zbožňuji všechny vůně od Chloé, ale vždy mi to dost lezlo do peněz. V To Tap jsem našla vůni velmi podobnou, za třetinu ceny a jsem moc spokojená,? vysvětluje osmadvacetiletá Lenka z Brna, kterou jsme v parfumerii potkali. ?Můj partner má zase rád vůně orientální, které jsou více kořenité a rovněž ne úplně levné. I on byl z nové voňavky nadšený.?

Pro veliký úspěch i online

Moderní doba si žádá moderní nástroje a po úspěchu obchodu se partneři rozhodli vyzkoušet i e-shop. Protože online není možné si vybrat vůni čichem, jednotlivé parfémy majitelé důkladně popsali podle hlavy, srdce a základu. Vyberete si, zdali chcete vůni pro ženy či pro muže a jaká by měla být ? citrusová, sladká, tabáková, ovocná, vodní... A pak si podle popisku můžete vyzkoušet třeba malý flakónek. 

?Lidé si naše voňavky oblíbili také jako dárek. Ke střednímu a většímu flakónku jako bonus nabízíme také dárkovou krabičku se samolepkou, kterou si klient sám vybere ? třeba s nápisem pro radost, z lásky, pro tebe? Samolepky ilustrovala malířka Lucie Sobelová Mannová a velmi se jí povedly,? vysvětluje Lukáš.  

Jaký je život mezi vůněmi?

Lukáš s Michaelou nabízí až 150 vůni a jak sami přiznávají, není možné si netahat práci domu, je spousta věcí, které spolu řeší i doma u večeře či při víkendu. A samozřejmě, snaží se všechny voňavky zkoušet, aby zákazníkům mohli co nejlépe poradit, Být partnery v businessu i v osobním životě není jednoduché, ale zvládnout se dá všechno. 

?Je to podobné, jako když se s partnerem či s partnerkou poprvé sestěhujete. Musíte si zvyknout na řadu věci a sladit celou řadu procesů. Každý si vyhraňuje to své, ale hlavně je potřeba si o všem umět promluvit. To je základ,? vysvětluje Lukáš. 

O tom, že má Michaela s Lukášem vše srovnané není pochyb. Stačí navštívit jejich brněnskou prodejnu To Tap a pohoda, která na vás dýchne je jasným důkazem. Udělejte si na výběr parfému čas a pořádně si to užijte. 


Fotogalerie

 

Komentáře

Žakuja
Já jsem tam byla a musím říct, že je to absolutně jiný svět, než v klasické parfumerii! Pro milovnice parfémů tam určitě doporučuji zajít, bude to pro vás velký zážitek, jako to byl pro mě. navíc je to zajmavá taktika, nevidět třeba značku
Nepřihlášený uživatel nemůže komentovat

Zde se můžete Zaregistrovat, případně Přihlásit

A nebo se rovnou zaregistrujte. Zabere Vám to 2 minuty.




NOVÉ
Dámské topy - univerzální modely, které se hodí k mnoha vzhledům!

Dámské topy - univerzální modely, které se hodí k mnoha vzhledům!

Životní styl komerční článek

Jestliže chcete být letos in, můžete vsadit také na univerzální modely triček a topů, které lze kombinovat s celou řadou trendy oděvů. Že nevíte, co zrovna frčí? Nevadí, my vám to totiž na následujících řádcích rádi prozradíme. Proto čtěte dále a nechte se inspirovat společně s námi. Bude to stát totiž za to!

NOVÉ
Sportovní oblečení v divadle? Proč ne?

Sportovní oblečení v divadle? Proč ne?

Oblečení komerční článek

Ve světě módy pomalu ale jistě mizí nejrůznější tabu. Hranice mezi sportovním oblečením a společenským oděvem je stále tenčí a tenčí a u některých kousků ani nepoznáte, máte-li je obléct do divadla či do tělocvičny. Dnešní doba je jako stvořená pro hledání kreativních způsobů propojení pohodlí a stylu a zařazování sportovních prvků do běžného šatníku. Jak můžete i vy jednoduše zakomponovat sportovní oblečení do elegantních a stylových outfitů?



NOVÉ
Jak si vypěstovat návyk na pravidelný pohyb

Jak si vypěstovat návyk na pravidelný pohyb

Životní styl komerční článek

Tohle asi není text pro lidi, kteří nevydrží chvíli sedět, zkoumají své výsledky a snaží se dosahovat lepších a lepších výkonů. Tohle píšu pro ty z nás, kteří si uvědomují důležitost pohybu pro zdravé tělo i mysl, chtějí si ho pravidelně dopřávat, ale netouží vítězit v soutěžích. Nebo vypadat jako hvězda akčního filmu z osmdesátek.